piątek, 23 października 2009

Surówka z dyni


Tak sobie pomyślałam że pewnie niewielu z was spożywa dynię na surowo, a jest bardzo smaczna (choć smak ma delikatny) i zdrowa, więcej sie dowiecie wyguglowując sobie dynia - właściwości ;)
A oto moja surówka z dyni na 2 osoby mniej więcej:

Kawałek miąższu dyni, około 300g
Marchewka
Jabłko
Garść orzechów włoskich namoczonych na kilka godzin
Dwie łyżki rodzynek, również namoczonych
Kilka listków bazylii
Kilka listków natki pietruszki
Sok z cytryny
Sól
Oliwa z oliwek lub olej z pestek dyni zimnotłoczony

Dynię, marchew i jabłko zetrzyj na tarce, jabłko skrop sokiem z cytryny.
Orzechy i rodzynki posiekaj drobno, dodaj do warzyw.
Listki również posiekaj, dodaj do surówki, posól, skrop oliwą, dopraw do smaku sokiem z cytryny i wymieszaj.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. muszę spróbować, bo rzeczywiście nie jadłam jeszcze dyni na surowo

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne to zdjęcie :)
    Ale dyni na surowo sobie nie wyobrażam, próbowałam raz i nie przekonał mnie ten smak.
    Ale w takiej sałatce...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jadłam na surowo, bo ja zawsze wszystko muszę spróbować, czy to dynia, czy cukinia, czy pieczarki... ;) trochę nijaki ma ten smak, ale jak się doda takich fajnych rzeczy jak do tej sałatki, to musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pieczarki surowe, głownie w takiej postaci je spożywam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie ją zrobiłam. Nie dalam tylko bazylii, bo nie miałam, ale i tak jest przepyszna! To teraz moja ulubiona surówka! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! :)