czwartek, 3 lutego 2011

Pomarańczowy krem

Hej, witam po długiej przerwie. Nic konkretnego ani złego się nie działo - ot zwyczajny brak czasu i wyjazd. Dziękuję Beo za pamięć i Gosiu za namowy do dalszego pisania, postaram się żeby te przerwy były krótsze.

A na początek nowego roku zapraszam na rozgrzewającą zupę krem z soczewicy i jaglanki czyli kaszy jaglanej, która nie zawiera pomarańczy, ma jedynie pomarańczowy kolor. Jest szybka w przygotowaniu (jak to kremy), delikatnie ostra, więc nie nudna i super rozgrzewa, co bardzo mi się przydaje teraz gdy jestem chora.

Przepis znalazłam w gazecie "Dobra Rady" (w której szczerze mówiąc oprócz tej wkładki z przepisami na zupy na mroźne dni nic innego nie nadawało się do czytania) i lekko go zmodyfikowałam, zastępując część soczewicy kaszą jaglaną- aby było bardziej pożywnie ;)



Zupa krem z soczewicy i kaszy jaglanej


 100g czerwonej soczewicy
70g kaszy jaglanej


1litr bulionu warzywnego (ja używam kostki bulionu eko, bez dziwnych dodatków wzmacniąjacych)

1 puszka pomidorów krojonych
2 marchewki
1 spora cebula
1 papryczka chilli
2 łyżki oliwy
3 ząbki czosnku
kawałek imbiru (ok 3cm)
sól i pieprz

Drobno pokrojone cebulę i czosnek podsmaż na oliwie.
Dodaj drobno pokrojoną marchew, papryczkę ponakłuwaną (np wykałaczką - dość gęsto) i obrany i przekrojony na pół imbir, chwilę podsmaż.
Podlej gorącym bulionem, dodaj pomidory, soczewicę i kaszę jaglaną i gotuj około 40min. (Ja w szybkowarze gotowałam 20 minut).
Z ugotowanej zupy wyjmij papryczkę chilli i imbir, zmiksuj zupę i dopraw solą i pieprzem do smaku.

Podawaj z zieleniną i/lub kleksem jogurtu greckiego lub jak na zdjęciu kleksem serka wiejskiego i marynowaną papryczką chilli)

Smacznego!

18 komentarzy:

  1. Często gotuję zupę z soczewicy, ale przyznaję, że wersję soczewicą widzę po raz pierwszy! Bardzo intrygująca i pięknie wygląda! Będzie w sam raz by ogrzać się w piątkowe popołudnie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna zupka!
    na takie smakołyki długo namawiać mnie nie trzeba:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolor ma piękny i biorąc pod uwagę składniki na pewno dobrze smakuje. Chętnie bym taką zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda świetnie. Uwielbiam zupę z soczewicy.

    OdpowiedzUsuń
  5. jak ta zupa musi cudownie rozgrzewać! mniam, aż mam ochotę skrobnąć monitor łyżeczką ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak myślę że to najwyższy czas żeby wrócić :)
    Jak uważasz? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. kolor i smak tej zupy z pewnością skutecznie rozgrzewa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anno-Mario, jakis chochlik sie wkradl i nie wiem z czym wersje po raz pierwszy widzisz.

    Korniku, Haniu-kasiu, Ag Pe, EVE - zapraszam! i dziekuje za mile slowa!

    Polko, pewnie masz racje, a ja uwazam, ze doba powinna miec co najmniej ze 35 godzin ale zeby sie spalo tylko 8 ;)

    Paulo - zgadza sie!

    OdpowiedzUsuń
  9. nie wiem czy to zle czy dobrze, ale nie jestem przekonana czy kiedykolweik jadłam kasze jaglana, moze w dziecinstwie, ale nie dam głowy. przzepis magiczny, moze sprobuje w ten sposob dowiem sie jak smakuje owa kasza ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. No i jak to w zyciu, sie wszystko pogmatwalo, nie bede juz pisac, nie bede sie oszukiwac ze dam rade, ze wyskrobie czas i energie jeszcze i na blogowanie, musze teraz duzo odpoczywac i zbierac sily na drugie juz dziecko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Robię podobną i zacznę do niej dosypywac kaszę jaglaną. Popieram eko-kostkę!

    OdpowiedzUsuń
  12. trafiłam na Twoją stronke przypadkiem ''googlując'' przepisy; już umieściłam kilka przepisów w moim grafiku obiadowym, ponieważ odżywiamy się z partnerem podobnie, no przynajmniej staramy się bo czasem nie ma czasu;
    świetne, inspirujace przepisy;

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepis! Sądząc po składnikach ta zupa musi być świetna. Na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  14. Szkoda że dopiero teraz trafiłam na ten przepis. Jutro przygotuję.

    OdpowiedzUsuń
  15. Po ilości wpisów widać, że przepis się podoba

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, że tak późno ten przepis znalazłem. Super!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! :)