sobota, 11 lipca 2009

M&S "Chinese cooking school"

Dzisiejszy przepis pochodzi z książki "Chinese cooking school" wydanej przez M&S, którą ostatnio dostałam w prezencie bez okazji (a takie najbardziej lubię) od moich mężczyzn wraz z książką "Italian cooking school". Książki fajne. Tyle w zasadzie napisać o nich wystarczy, żadna tam skarbnica wiedzy o chińskiej czy włoskiej kuchni, tylko małe spisiki prostych i szybkich przepisów kuchni mniej lub bardziej chińskiej i włoskiej (odpowiednio). Doceniam w takich książkach to, że naprawdę zachęcają do wypróbowania tych przepisów na co dzień i są użyteczne dla ludzi nawet z małym doświadczeniem kulinarnym.
Na pierwszy ogień poszło pikantne tofu, o jakież było moje zdziwienie, gdy nie dostałam tofu w baardzo dużym tesco niedaleko którego mieszkam...


Pikantne tofu



250g tofu pokrojonego w 1cm kostkę
4 łyżki oleju z orzeszków ziemnych
1 łyżeczka startego świeżego imbiru
3 ząbki czosnku, zmiażdżone
4 młode cebulki ze szczypiorem, posiekane
1 mały brokuł, podzielony na różyczki
1 marchew, pokrojona w słupki
1 żółta papryka, pokrojona w słupki
250g grzybów shiitake, posiekanych (zastąpiłam moczonymi suszonymi podgrzybkami)

Marynata:
5 łyżek wywaru warzywnego
2 łyżeczki mąki kukurydzianej
2 łyżki sosu sojowego light
1 łyżeczka cukru (zastąpiłam fruktozą)
duża szczypta płatków chilli

Składniki marynaty wymieszać w misce, dodać tofu, wymieszać i odstawić przykryte na 20 minut.
Wok lub dużą patelnię rozgrzać, wlać 2 łyżki oleju i smażyc tofu z marynatą mieszając aż bedzie złote i chrupiące, wyjąć tofu z patelni i odstawić.
Rozgrzać pozostały olej i smażyć mieszając cebulę z czosnkiem i imbirem przez pół minuty, dodać resztę warzyw oraz grzyby i smażyć mieszając przez 5 minut. Dodać tofu by je podgrzać, wymieszać i serwować z ryżem lub jak ja z surówką z białej kapusty.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz! :)